GebitInvesteer in je gezondheid

Investeer in je gezondheid

Wist je dat je door naar de tandarts te gaan investeert in je gezondheid? Het is begrijpelijk dat de tandartsafspraak er dit jaar bij ingeschoten is. Er zijn genoeg andere zaken geweest die de aandacht vroegen. Toch is het niet alleen verzekeringstechnisch gunstig om, ook nog dit jaar, naar de tandarts te gaan. Juist in deze tijd is het van belang om te investeren in je mondgezondheid. Je stimuleert daarmee je algehele gezondheid.

Virussen, als het coronavirus, komen veelal het lichaam binnen via de mond. In de mond worden veel aandoeningen als eerste zichtbaar. Een goede mondgezondheid verbetert je weerstand en maakt je minder kwetsbaar voor ziektes. Je kunt ook beter eten, hebt minder last van een slechte adem en je ziet er verzorgd uit. Wat kun jij doen om je mond te verzorgen?

1.     Dagelijkse verzorging gebit
Tanden, kiezen en tandvlees blijven gezond door ze dagelijks te reinigen. Poets je tanden twee keer per dag twee minuten met fluoridetandpasta en een goede tandenborstel. Kies voor een zachte borstel met een kleine borstel kop of voor een elektrische tandenborstel. Vervang de borstel of de opzetborstel als de haarbosjes uit elkaar gaan staan. Gebruik daarnaast een tandenstokers en flosdraad om je gebit schoon te houden.

2.     Eet en drink maximaal zeven keer per dag

In veel frisdranken, yoghurtdranken en wijn zitten naast suikers ook zuren. Deze zuren tasten je tandglazuur aan, waardoor je gebit slijt. Dit heet: tanderosie. Door te kiezen voor drie maaltijden per dag en maximaal vier tussendoortjes krijgt je gebit voldoende tijd om zich te herstellen. Gebruik geen zure producten één uur voordat je gaat tandenpoetsen.

3.     Bezoek je tandartspraktijk
Door regelmatig je tandartspraktijk te bezoeken kunnen (beginnende) gaatjes en andere aandoeningen worden ontdekt en verholpen.

Investeer daarom dit jaar nog in je mondgezondheid. Maak hier een afspraak of bel: 020 705 96 37 en kom bij ons langs.